PKN w GiS: Sesja RPG

szu_3077.pngZ okazji Prezydencji Kulturalnej Nadziei, która tak na marginesie rozpoczyna się właśnie dziś, postanowiliśmy przygotować dla Was niezwykłą zabawę. Zapraszamy wszystkich serdecznie na wspólną sesję RPG. Jednocześnie prosimy o wyrozumiałość, gdyż system jest nasz własny prywatny i może mieć pewne braki (pomoc w udoskonaleniu będzie mile widziana). Ale dość wstępu. Oto jak będzie wyglądała zabawa.

W grze udział może wziąć każdy, kto zgłosi się w tym temacie w terminie od 07.08. do 14.08.2012 r. W zgłoszeniu należy podać: Imię postaci, rasę oraz profesję. Oczywiście wybór ten będzie miał odzwierciedlenie w specjalnych umiejętnościach Waszej postaci, dlatego też proponuję dobrze go przemyśleć.

Rasy

A teraz kilka słów o rasach. Żeby zanadto nie komplikować systemu postanowiliśmy wprowadzić trzy rasy: krasnolud, elf i człowiek. W zależności od tego, którą rasę wybierzecie zyskacie dwie dodatkowe umiejętności. I tak: krasnolud poza umiejętnościami dostępnymi dla każdego będzie mógł również rozkruszać skały i walczyć na topory , elf zyska umiejętności łucznika oraz władcy roślin natomiast człowiek posiądzie władzę nad zwierzętami oraz zdobędzie umiejętność walki wręcz. Ponieważ wszyscy, którzy wezmę udział w zabawie wystartują jako drużyna radzę tak dobierać rasy, żeby uzupełniać się nawzajem w umiejętnościach.

Profesje

Nie tylko od umiejętności będzie jednak zależało to, co dana postać potrafi, równie ważna będzie profesja, która rozszerzy wachlarz umiejętności bohatera o kolejna 3 pozycje. Do wybory mamy do wyboru: czarodzieja, awanturnika, złodzieja oraz mnicha. I tak:

Czarodziej jak nie trudno się domyślić, będzie w stanie rzucać klątwy i uroki, a jego największą bronią są zaklęcia. Umiejętności jakie zyskuje postać gracza, który wybierze tę profesję to: przewidywanie przyszłości, spowolnienie akcji (dodatkowy ruch w następnej sesji) oraz rzucanie zaklęć.

Awanturnik uwielbia walkę. Może walczyć z każdym i o wszystko, nie kierując się żadnymi zasadami, nie ma dylematów natury moralnej. Jego specjalne umiejętności to: szermierka, oszustwa oraz zastawianie zasadzek.

Złodziej okaże się nieodzownym pomocnikiem w sytuacji, gdy drużyna będzie musiała wykraść informacje lub przedmioty. Warto zauważyć przy tym, że jest to postać najcichsza w całej ferajnie. Jego dodatkowe umiejętności to: omijanie pułapek, bezszelestne poruszanie się oraz otwierania zamków.

Mnich to profesja ostatnia, ale wcale nie najmniej ważna. Dzięki jego umiejętnością możliwe będzie leczenie ran członków drużyny, zarówno tych cielesnych jak i duchowych. Jego specjalne umiejętności to: zdejmowanie uroków i klątw, leczenie ran oraz wzmacnianie motywacji.
Właściwości

Właściwości są drugim, po umiejętnościach czynnikiem kształtującym naszą postać. Należą do nich: inteligencja, siła, zręczność, szybkość, charyzma oraz obrona. Ponieważ liczba punktów na rozwój poszczególnych cech jest ograniczona sugeruję tak je rozłożyć by wspierać konkretne umiejętności.

Punkty rozwoju postaci

Po nadesłaniu zgłoszeń, każdy uczestnik otrzyma od nas kartę postaci która będzie trzeba uzupełnić według następujących zasad.

Umiejętności rasy: każdy uczestnik otrzyma 20 punktów, które będzie mógł dowolnie rozdzielić pomiędzy obie umiejętności związane z rasą.

Umiejętności profesji: aby uzupełnić umiejętności profesji otrzymamy 15 punktów, które będziemy mogli dowolnie rozdzielić pomiędzy 3 umiejętności związane z profesją.

Jeśli zatem chodzi o umiejętności, to mamy sporą dowolność w ich kształtowaniu. Inaczej wygląda kwestia właściwości. W tym przypadku bowiem, władzę nad nami bierze ślepy los. Wartości liczbowe zostaną bowiem wylosowane w 6 turach rzutów kostka, po 2 rzuty każda. Zatem gracz otrzyma sześć liczb z przedziału (2-12) wylosowanych przez Mistrza Gry (patrz: przez mnie). Następnie każdą z wylosowanych liczb będzie mógł przypisać do określonej właściwości według zamierzonego planu rozwoju postaci. Losowanie odbędzie się do 24 godzin po zgłoszeniu chęci wzięcia udziału w zabawie.

Umiejętności będzie można rozwijać w każdej turze, według następującej zasady: umiejętności rasy, o wartość wylosowaną w rzucie kostką dowolnie rozdzieloną pomiędzy umiejętności, przy czym jedną umiejętność można rozwinąć maksymalnie o 3 punkty na turę. Umiejętności profesji na tych samych zasadach, z tą różnicą, że rzuty będą dwa, a maksymalny rozwój jednej umiejętności to 4 punkty na turę.


Zasady gry i nagrody

Zabawę rozpoczniemy 15 sierpnia 2012 roku. W godzinach przedpołudniowych pojawi się na forum Księstwa Sarmacji temat, w którym będziemy rozgrywać naszą zabawę wraz z początkowym opisem gry. Następnie każdy z graczy będzie musiał określić swój dalszy ruch. Będzie miał na to czas do godziny 7.30 dnia następnego. Kolejnego dnia Mistrz Gry określi czy i w jakim stopniu udało się zrealizować plany gracza. Wynik będzie zależał od umiejętności, właściwości oraz rzutu kostką.

Rozgrywki trwać będą do 5 września. Natomiast 6 września podczas spotkania na czacie z okazji zakończenia prezydencji kulturalnej Nadziei zostaną przyznane nagrody: dla najaktywniejszego gracza oraz dla najlepszego pisarza (wnoszącego najwięcej do fabuły), każda po 20.000 lt.
Dotacje
0,00 lt
Nikt jeszcze nie zasponsorował tego artykułu.
Serduszka
0,00 lt
Ten artykuł lubią: Rattus Norvegicus-Chojnacki, Helwetyk Romański, Krzysztof von Thorn-Macak, Vladimir ik Lihtenštán, Gustaw Witkowski, Simon Villee.
Komentarze
Rattus Norvegicus-Chojnacki
Się zgłaszam.
Imię: Nargot Vas Nadzieja
Rasa: Elf
Profesja: Czarodziej
Odpowiedz Permalink
Julia von Levengothon
Imię: Emely
Rasa: Elf
Profesja: Mnich

Dowiemy się cokolwiek o świecie, w jakim będzie sesja?
Permalink
Paviel Gustolúpulo
Imię: Erten
Rasa: Człowiek
Profesja: Awanturnik
Odpowiedz Permalink
György Róni Karakachanow Jr
Imię: Grigorij
Rasa: Człowiek
Profesja: Awanturnik
Permalink
Albert Felimi-Liderski
Imię: Albert
Rasa: Elf
Profesja: Czarodziej
Odpowiedz Permalink
Calisto Norvegicus-Chojnacka
@ Julia von Lichtenstein: Opis świata pojawi się na dniach :)
Odpowiedz Permalink
Krzysztof von Thorn-Macak
imię: Vhristine (bo czemu nie...)
rasa: Elfka (cholera nie lubię grać krasnoludami a jeszcze takowego nie ma...)
Profesja: Złodziej :P (uważajcie na swój ekwipunek :P)

Mniej więcej w okolicach startu zabawy mogę mieć lekkie trudności z netem bo będę na urlopie ale po 20 sierpnia jazda na całego :)
Odpowiedz Permalink
György Róni Karakachanow Jr
@Krzysztof Macak, gratulujemy coming outu :D
Permalink
Helwetyk Romański
Imię: Biurokrat
Rasa: Człowiek
Profesja: Mnich (dla odmiany ;-))
Odpowiedz Permalink
Piotr II Grzegorz
Zgłaszam się na beena - jakby był jakiś dyżurny monarcha lub włodarz potrzebny.
Odpowiedz Permalink
Krzysztof von Thorn-Macak
@Grigorij: We wszystkich cRPGach gram postać żeńską -=- dla jaj głównie :P
Odpowiedz Permalink
Karolina Aleksandra
Imię: Gwendolyn
Rasa: Człowiek
Profesja: Złodziej
Odpowiedz Permalink
Julia von Levengothon
*pmk pamiętaj! My, mnisi, musimy się trzymać razem.
Permalink
Krzysztof von Thorn-Macak
@Vladimir: Wybrałem złodzieja a Krasnal mi jakoś nie pasuje do tej profesji :)
Odpowiedz Permalink
Vladimir ik Lihtenštán
Hm... Krasnolud to coś innego niż krasnal :P
Odpowiedz Permalink
Krzysztof von Thorn-Macak
@Vladimir: Ale z grubsza wiadomo o co chodzi :P
Poza tym jako Elf(ka) wczuwam się w rolę :P
Chyba, że w świecie wymyślonym przez Calisto nie będzie nienawiści między rasami...
Swoją drogą to też mnie ciekawi co to za świat będzie...
Odpowiedz Permalink
Tomasz Ivo Hugo
Imię: Hugo
Rasa: Elf
Profesja: Czarodziej
Odpowiedz Permalink
Zbyszko Gustolúpulo
Kul, Krasnolud, Awanturnik. Za dużo juz was elfów czarodziejów :D
Odpowiedz Permalink
Krzysztof von Thorn-Macak
@Zbyszko: To ja będę kradł na potęgę a ty będziesz stał na straży :) czarodzieje i mnisi niech w tym czasie modlą aby nas nie złapali :P
Odpowiedz Permalink
Simon Villee
imię: Simon
rasa: krasnolud
profesja: mnich
Permalink
Krzysztof von Thorn-Macak
Póki co mamy 12 bohaterów, 5 elfów, 4 ludzi i 3 krasnoludów.
Wśród nas jest 3 czarodziejów, 4 mnichów, 3 awanturników i 2 złodziei.
Niezła ekipa się szykuje :) Głownie magiczno-lecznicza :)
Czekamy na dalsze obiecane informacje...
Odpowiedz Permalink
Calisto Norvegicus-Chojnacka
Dziś pojawią się Karty Graczy. Właściwie artykuł jest już gotowy, czekam tylko na przeskalowanie obrazów z rzutów kostką.

Opis świata będzie na weekend. Prawdopodobnie jutro, ale to w sumie zależy od ilości zadań w pracy :)
Odpowiedz Permalink
Julia von Levengothon
Nie za dużo tych mnichów mamy? ; o a gdzie mięso armatnie?
Permalink
Calisto Norvegicus-Chojnacka
Karty graczy już są! Można je pobrać tu: http://www.sarmacja.org/index.php?p=herold,3105,0

Osoby pragnące dołączyć do zabawy mogą się zgłaszać do 14.08.2012 r.
Odpowiedz Permalink
Gustaw Witkowski
Imię: Rufus
Rasa: Krasnolud
Profesja: Awanturnik
:*
Permalink
Markus Arped
Imie: Markus
Rasa: Czlowiek
Profesja: Czarodziej
Odpowiedz Permalink
Wojciech Wiśnicki
Imię: Falring
Rasa: Krasnolud
Profesja: Awanturnik
Odpowiedz Permalink
Calisto Norvegicus-Chojnacka
Opis Świata i nowe Karty Graczy znajdziecie pod adresem: http://www.sarmacja.org/index.php?p=herold,3132
Odpowiedz Permalink
Percy Nightshadow Barbescu-Liberi
Czy można się jeszcze zgłosić? Przepraszam,że tak późno. :(
Permalink
Calisto Norvegicus-Chojnacka
Oczywiście. Proszę podać Imię Bophatera, jego rasę i Profesję.
Odpowiedz Permalink
Percy Nightshadow Barbescu-Liberi
Och to wspaniale ^^ Nie wiem dlaczego myślałem wczoraj, że jest już 14 i wszyscy mają karty i dlatego tak sie wystraszyłem.
Imię: Demetriusz
Rasa: Elf
Profesja: Czarodziej
Permalink
Calisto Norvegicus-Chojnacka
Adres do Karty Gracza: http://nadzieja.sarmacja.org/sesja_rpg/karty_graczy/Percy_Nightshadow.pdf

Adres do zrzutu z rzutów kostką: http://nadzieja.sarmacja.org/sesja_rpg/rzuty_kostka/percy.png

Wartości dla Właściwości: 2, 5, 7, 7, 7, 8

Zabawę zaczynamy jutro :)
Odpowiedz Permalink
Percy Nightshadow Barbescu-Liberi
Łucznictwo - 11
Władza nad roślinami - 9

Przewidywanie przyszłości - 3
Spowolnienie akcji - 3
Rzucanie zaklęć - 9

Inteligencja - 7
Siła - 2
Zręczność - 8
Szybkość- 7
Charyzma - 7
Obrona - 5
Permalink

Musisz się zalogować, by móc dodawać komentarze.